Jumaat, 23 Januari 2015

Atasi susu badan merundum cepat kering

Susu badan cepat kering???


Saya percaya setiap orang yang melahirkan anak, saya pasti semua yer memasang niat nak menyusukan anak dengan susu badan, tapi tidak semua orang berjaya untuk memberi susu badan kepada anak, mesti sedih bila berlaku keadaan macam ini.....

Ingin menyusukan anak bukan perkara yang mudah bagi yang baru bergelar ibu..Ianya memerlukan sedikit ilmu@ info tentang penyusuan, serta yang paling penting adalah perlu semangat yang kuat di samping mendapat dorongan dari suami sendiri. Ramai kini para ibu yang sudah ada kesedaran betapa pentingnya menyusukan anak dengan susu badan sendiri...  

Namum yang menjadi masalah apabila ada dikalangan ibu-ibu yang menghadapi masalah susu badan yang sikit dan susu terlalu cair. Masalah ini boleh menyebabkan anak sering menangis kerana zat dan nutrisi yang diperlukan didalam susu ibu tidak mencukupi...Malah ada sesetengah para ibu mengambil langkah yang mudah dengan memberhentikan penyususn susu ibu dengan mengantikan dengan memberikan anak susu formula. 

Risau memikirkan masalah susu cepat kering, haa... sekarang jangan risau lagi, disini saya ingin berkongsi tips dengan anda yang mempunyai masalah ini...




Tips untuk atasi masalah susu merundum dan mengekalkan penghasilan susu ibu yang meriah!

1. Minum Air secukupnya. 
- Pastikan anda minum air secukupkan, cukup banyak mana? secawwan di kira mencukupi untuk seharian? Mestilah tidakkan. Pastikan ibu menyusu mengambil air minuman atau apa-apa saja dalam bentuk cecair sebanyak 3 liter sehari.

2. Grooming.
- Ketika anda menyusukan anak, belailah anak anda dengan penuh kasih sayang. Langkah sebegini bagus kerana dalam ak sedar sebenarnya kita merangsang tubuh untuk menghasilkan lebih banyak susu.

3. Kosongkan Fikiran.
- Langkah ini sangat bagus kerana apabila fikiran kita asyik memikirkan dan memberi tumpuan pada kerja, penghasilan susu dalam masa yang sama akan berkurang. Jadi, tumpukan sepenuh perhatian ketika menyusu anak anda.
4. Pam Lebih Lama.
Bagi anda yang masih mengepam payu dara untuk menghasilkan stok susu ibu untuk kegunaan anak yang berusia lebih dua tahun, jangan hadkan masa mengepam anda. Ambillah masa antara 20-30 minit untuk setiap belah payudara. Yang penting pastikan payu dara anda benar-benar telah kosong.

5. Urutan Payu dara.
Urutan di bahagian payu dara sememangnya baik untuk merangsang pengaliran susu ibu dengan lancar. Paling kurang, anda boleh ,mengurut payu dara sendiri dengan menuamnya menggunakan tuala yang telah direndam di dalam air suam terlebih dahulu. Kemudian urut secara lembut dan perlahan-lahan.

6. Pengambilan Vitamin.
- Anda juga boleh mengambil vitamin untuk membantu penghasilan susu kembali meriah. Vitamin yang saya cadangkan SET MENYUSU BAJET

bazarvitamin.blogspot.com
SET MENYUSU BAJET

    Kebaikkan ESP -Energizing Soy Protien (ESP) 

    ESP ialah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang tinggi dalam pembentukan sel. Ia adalah protein yang penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada pembentukan janin dan bayi yang sedang membesar.
  • Membekalkan tenaga 
  • Memberikan rasa kenyang 
  • Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat 
  • Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit 
  • Membanyakkan susu badan (milkbooster)
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot
Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
Mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat


Kebaikkan Alfalfa

Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat. Ianya bergantung kepada keperluan badan si ibu.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan...secara automatik kesan baik pd bayi..susah nak kena kembung.Bagi yang tidak menyusukan bayi, Alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh2an ini mempunyai banyak khasiat kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. Ianya juga adalah dalam kategori fiber yang boleh mengenyangkan. 




Ingin membuat Order, Anda Boleh Hubungi Saya Sekarang!!!!!

H/P No: 012-3030144
ID Shaklee: 1069883
Blog: http://bazarvitamin.blogspot.com 
Fb Page: https://www.facebook.com/bazarvitamin.blogspot.com
Instagram: isfzqsara
Fb: Arizamsi Liamsi 
Email: supplement.eshoppe@gmail.com


Anda BERMINAT NAK JADI AHLI SHAKLEE dan nikmati 
potongan hebat 15% - 30%


NAK TAHU CARA DAFTAR DENGAN SHAKLEE
Mudah sahaja hanya klik di sini:
Jemput Follow diblog saya untuk mendapatkan info2 tentang kesihatan

Pick Up/COD Area:
Cheras/Seri Kembanga/Putrajaya/Cyberjaya
&
Penghantaran seluruh Malaysia

Dapatkan pelbagai Supplement Shaklee sekarang!!!


**** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease****


Tiada ulasan:

Catat Ulasan