Selasa, 18 November 2014

Set Untuk Anak Pintar Shaklee

Set Anak Pintar Shaklee Dengan
 
Meal Shake+Omega Guard ( Rangsang Minda)

As salam dan salam sejahtera kepada semua pembaca bazarvitamin.com, Entri hari nie isma akan berceloteh tentang entry SET ANAK PINTAR SHAKLEE, rasa yer entri yang cukup diminati oleh para ibu bapa semua terutama yang mempunyai anak tidak kira usia sama ada bayi atau pun sudah meningkat dewasa..

SET ANAK PINTAR SHAKLEE ini mempunyai dua supplement yang sangat penting untuk bayi, kanak-kanak atau pun yang sudah dewasa untuk perkembangan otak mereka. 
Terdapat dua Supplement dalam SET ANAK PINTAR SHAKLEE ini, antaranya ialah OMEGA GUARD dan MEALSHAKE.

Menurut Prof. Pyoir Kuzmich Anokhin, seorang pakar bedah saraf berbangsa Rusia, neuron minda anak pintar berkeadaan lebih subur berbanding otak anak kurang pintar. Neuron yang subur akan dapat diwujudkan melalui diet pemakanan yang sesuai dan mengandungi nutrien untuk menyuburkan saraf. Unsur-unsur yang penting untuk perkembangan dan kesihatan otak ialah protein, asid lemak Omega-3, karbohidrat, bahan mineral dan vitamin. Sudah pastinya pemakanan dari sumber sayur-sayuran, buah-buahan dan ikan wajib menjadi menu harian anak-anak. Namun kebiasaannya anak-anak kita sangat tidak menggemari makanan-makanan berkhasiat ini. Ini menjadi dilema ibu bapa. Namun ada ’short-cut’ bagi masalah ini, iaitu dengan membiasakan anak-anak dengan pengambilan suplemen-suplemen merangsang minda yang mengandungi semua unsur-unsur di atas. Set Anak Pintar Shaklee yang terdiri dari Omega Guard Shaklee dan MealShake Shaklee terbukti mampu merangsang minda genius anak dan menyihatkan badan.

Pernah dengar DHA? Cuba perhatikan iklan-iklan dan kotak-kotak susu formula yang dijual di pasaran. Sebahagian daripadanya mengandungi DHA bagi tujuan meransang kepintaran anak. Kepentingan DHA dalam merangsang minda sudah lama dalam kajian kami.
Asid lemak Omega-3 mengandungi 2 komponen utama yang diaktifkan secara biologikal iaitu asid eicosopentaenoic (ERA) dan asid docosahexaenoic (DHA). ERA merupakan komponen penting kepada tubuh manusia di dalam mengurangkan risiko penyakit-penyakit berkaitan jantung dan peredaran darah. Manakala DHA adalah struktur komponen yang penting untuk sistem saraf manusia, perkembangan otak dan fungsi mata.
Tahukah anda bahawa sumber terbaik Omega 3 ialah daripada sumber ikan?
Di sini saya ingin kemukakan satu hipotesis iaitu satu kenyataan yang belum diuji. Kegemaran penduduk-penduduk pantai timur yang suka makan ikan tongkol berkemungkinan merupakan satu pennyumbang kepada kecemerlangan negeri terengganu dalam peperiksaan awam seperti UPSR, PMR dan SPM untuk selama 4 tahun berturut-turut yang dinobatkan sebagai Negeri yang mencapai keputusan terbaik bagi seluruh Malaysia.
Pemilihan diet pemakanan yang betul dapat membantu menyuburkan otak seterusnya merangsang minda cemerlang.
Protein diperlukan oleh badan untuk membina sel baru, menyelenggara tisu dan mengawal fungsi sel sebanyak 22 asid amino yang berbeza diperlukan oleh tubuh. 13 asid amino dihasilkan sendiri oleh tubuh melalui lemak, karbohidrat dan asid amino yang lain. Manakala 9 asid amino lagi tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dan perlu diperolehi melalui pemakanan. Bagi kepentingan bahagian otak, protein diperlukan untuk membina sel-sel otak khususnya bagi tujuan penghantaran mesej.
Karbohidrat merupakan salah satu unsur makronutrien yang penting untuk tubuh manusia. Secara umum karbohidrat menyediakan sumber tenaga utama yang dapat diserap segera ke dalam sistem tubuh. Bagi perkembangan dan kesihatan mental, karbohidrat diperlukan untuk membekalkan glukosa kepada otak serta memberi tenaga kepada otak.
Vitamin membantu mempercepatkan penghasilan sel otak. Vitamin diperlukan bersama-sama protein, lemak dan karbohidrat sebagai pemangkin untuk proses perkembangan minda yang lebih efektif. Vitamin utama yang perlu bagi membantu perkembangan otak adalah terdiri daripada B kompleks (B1, B2, B3, B5, B6, B12) dan vitamin C. Selain baik untuk perkembangan otak, vitamin B kompleks juga perlu untuk membantu keseimbangan emosi, membina sistem imuniti tubuh yang kuat, membantu mengekalkan kesihatan tisu otak, saraf, kulit, rambut, hati dan mulut, sebagai antikanser dan mengurangkan tekanan.
Mineral juga tidak kurang pentingnya kepada manusia dan perkembangan otak. Ia membantu proses elektrokimia yang berlaku di dalam otak. Antara mineral yang penting untuk kesihatan minda ialah zat besi, kalsium, magnesium dan kalium. Magnesium sangat penting bagi setiap proses biokimia yang terjadi di dalam badan termasuk otak. Manakala kalium berperanan untuk mempergiatkan tindak balas biologikal dan membantu memelihara tekanan osmotik di dalam sel. Menurut kajian, zat kalium phosfat dan magnesium posfat boleh bertindak melambatkan kematian sel-sel otak.
Zat besi bertindak untuk mengangkut oksigen ke sel dan mengeluarkan karbon dioksida daripada sel. Zink juga berperanan penting di dalam mempercepatkan kadar metabolisma lemak dan karbohidrat di samping membantu pembinaan sel-sel penghantar mesej. Malah kekurangan zink juga boleh menjejaskan tumpuan anak terhadap pelajaran.
Namun pada zaman yang serba mencabar ini, bukan senang bagi ibu bapa menyediakan semua unsur-unsur nutrien pemakanan keperluan minda dengan juzuk yang tetap setiap hari. Kesibukan ibu bapa menyebabkan pemakanan seimbang penyubur otak sukar disediakan daripada sumber makanan harian.
Menurut Steve Gillman di dalam bukunya, A Book of Secrets;
“In studies, children scored higher on tests when on a regimen of daily vitamin supplements. “Experts” will tell you that if you eat a balanced diet, you don’t need supplements, which, given the culture here, is really just a sales pitch for vitamins, isn’t it? Who eats a perfectly balanced diet?”

Ok, Jom saya nak ceritakan serba sedikit tentang OMEGA GUARD dan MEALSHAKE Shaklee ini... 


APA KELEBIHAN OMEGA GUARD SHAKLEE BERBANDING OMEGA YANG BERADA DI PASARAN???

Mari kita baca di bawah...

OMEGA GUARD

OmegaGuard™Antara Kebaikkan Omega Guard :
✔ Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam
✔ Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.
✔ Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.
✔ Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPADHA
✔ 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
✔ Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ULTRATULEN bergred farmaseutikal berteknologi terkini.
✔ Kaedah utlra tulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.
✔ Penting untuk perkembangan dan fungsi otak
✔ Meningkatkan sistem imunisasi
✔ Menapis segala virus dan bakteria dalam badan
✔ Kanak- kanak yg mengambil Omega 3 dari kecil akan mengurangkan jangkitan pernafasan
MEAL SHAKES
Antara kebaikan Mealshake :~
✔ Membekalkan 24 yang ada vitamin dan mineral perlu untuk tumbesaran yang normal
✔ Menambah selera makan anak
✔ Anak tak mudah kerap jatuh sakit atau demam
✔ Membekalkan tenaga tambahan terutama bagi anak-anak yang berpuasa,haa yg ni sgt bgus
✔ Mengatasi masalah sembelit kanak-kanak
✔ Sebagai cara untuk menambah berat badan anak
✔ Kaya dengan kalsium, magnesium dan vitamin dan protein untuk perkembangan tulang yang sihat
✔ Meal Shake Shaklee sangat mudah diberi kepada anak-anak kerana boleh dibancuh dengan susu formula kerana rasa french vanilla dan teksturnya seperti susu tepung ,menarikkan :)
✔ Meal Shake rendah lemak dan glisemik jadi anak anda tidak akan jadi obesiti atau gemuk
✔ Sesuai untuk anak-anak yang obesiti kerana beri rasa kenyang yang lama
✔ Meal shake merupakan makanan untuk otak yang bijak juga kerana mengandungi kolina, kalsium dan protein
Kini anda tidak perlu risau! kerana SHAKLEE ada menawarkan vitamin yang terbukti dapat membantu perkembangan fizikal dan minda anak anda. 

→Dapatkan kombinasi MEALSHAKES + OMEGA GUARD untuk anak anda!

MEALSHAKES adalah multivitamin dalam bentuk powder yg menyediakan 24 vitamin dan mineral penting untuk tubuh.

Omega Guard pula menyediakan asid lemak perlu yg tinggi dengan kandungan EPA dan DHA yang sangat penting untuk kesihatan paru-paru dan perkembangan otak

selain daripada itu terdapat kebaikkan yang lain juga hasil dari gabungan kedua-dua Supplement ini dipercayai juga mampu  untuk:- 

✔MEMBANTU MENINGKATKAN SELERA ANAK ANDA
✔MEMBANTU MENINGKATKAN SISTEM IMUNISASI 
✔ MEMBANTU PERKEMBANGAN IQ ANAK2
✔MENGURANGKAN ALAHAN PADA KULIT 
✔MENYIHATKAN PARU-PARU
✔MEMBANTU PEMBESARAN KERANA MENDAPAT SUMBER PROTEIN YG CUKUP
✔MENGURANGKAN MASALAH SEMBELIT KERANA MEALSHAKES KAYA DENGAN SERAT DAN MINYAK IKAN MAMPU MELICINKAN PEMBUANGAN.

→Anda sayang anak anda?♥♥

→pasti sayang kan?♥♥

→oleh itu, sediakan sesuatu yg TERBAIK untuk mereka! permulaan yg baik, pasti menghasilkan perkembangan yg BAIK! 

✿ OMEGA+MEALSHAKES → GABUNGAN TERBAIK UNTUK ANAK YG SIHAT DAN BIJAK




Berminat Untuk SET ANAK PINTAR SHAKLEE Nak Order??

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan. 

H/P No: 012-3030144
ID Shaklee: 1069883
Email: supplement.eshoppe@gmail.com
Blog: http://bazarvitamin.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/SupplementEShoppe
Instagram: isfzqsara
Fb: Arizamsi Liamsi 

Setiap pembelian dari saya akan mendapat konsultasi PERCUMA mengenai tip-tips dan cara/jadual pengambilan vitamin yang betul. 


Anda BERMINAT NAK JADI AHLI SHAKLEE dan nikmati 
potongan hebat 15% - 20%
NAK TAHU CARA DAFTAR DENGAN SHAKLEE

Mudah sahaja hanya klik di sini:

Jemput Follow diblog saya untuk mendapatkan info2 tentang kesihatan

Pick Up/COD Area:
Cheras/Seri Kembanga/Putrajaya/Cyberjaya
&
Penghantaran seluruh Malaysia

Dapatkan pelbagai Supplement Shaklee sekarang!!!

_________________________________________________________________________
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease**




23 ulasan:

  1. Baru je restock omega pagi tadi... Alhamdulillah memang dapat rasa kesannya pada diri sdri & anak2 juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mealshake memang bagus anak-anak yang sedang membesar,bagus untuk perkembangan otak.

      Padam
  2. Omega dan meal shake memang bagus untuk kanak2...jommm dapatkan sekarang..

    BalasPadam
  3. Kalau boleh, beri anak2 omega guard dari awal lagi. Bagus untuk otak dan sistem imun mereka.

    JommSihatDanCantik -> BACA POINT PENTING ESP

    BalasPadam
  4. Set anak pintar shaklee memang sangat-sangat membantu perkembangan otak dan minda kanak-kanak.

    BalasPadam
  5. saya pon bagi set kanak2 nie untuk anak2 saya...memang ada perubahan..
    alhamdulillah..

    Cara Mengatasi Tidur Berdengkur

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah xrugi berbelanja lebih untuk anak-anak..sediakan keperluan bagi diorang mudah menerima pembelajaran..In Shaa Allah xrugi pun melabur untuk anak-anak
    Petua Hilangkan Parut Jerawat Dengan Vitamin C Shaklee

    BalasPadam
  7. Xrugi labur untuk kesihatan anak anda...

    BalasPadam
  8. masa belajar dulu suka amalkan suplemen yang ada DHA, memang membantu untuk fokus..alhamdulillah, result pun ok

    KETAHUI CARA MENGATASI WAJAH WANITA NAMPAK TUA SEBELUM USIA

    BalasPadam
  9. ibu bapa sekarang memang dah tak berkira soal duat bagi meastikan anak2 sentiasa bijak..

    Asam Pedas Keladi..Hirup Sampai Tak Panggumg Kepala

    BalasPadam
  10. Sebagai seorang ibu wahm.saya memang mementingkan pemakanan anak saya.jd utk mecukupkan vitamin utk badan anak saya sediakan mkanan tambahan daripada shaklee iaitu set anak pintar mengandungi omega dan mealshakes. Utk perkembangan anak2.

    BalasPadam
  11. Syg anak...hulur2kan.hehee...
    xrugi pun belanja lbh utk ank.
    yg penting ank sihat..cergas nnti.
    so xdelah lambat pick up.

    Kelebihan Set Bersalin Shaklee

    BalasPadam
  12. Saya setuju, given the culture, who eats perfectly balanced diet?

    BalasPadam
  13. Omega dpt dikongsi 1 family.. Mmg tak Rugi beli.. Apa slahnya.. Spend sdikit utk anak2.. Dri bwak ank pegi makan fast-food kan..
    Kenapa suami Aku cari lain??

    BalasPadam
  14. Meal shakes dan omega memang wajib ada dirumah saya..kerana 2 jenis vutsmin ini memang terbaik untuk kanak-kanak agar perkembangan minda mereka cerdas dan mempunyai badan yang sihat.

    keistimewaan meal shakes untuk siapa

    BalasPadam
  15. Untuk menggalakkan perkembangan otak kanak-kanak dan meningkatkan tahab imunisasi anak, bekalkan anak-anak kesayangan kuta dengan set Shaklee. Dijamin semulajadi

    aktiviti bersama keluarga

    BalasPadam
  16. Sape tak nak anak pintar kan..mesti semua nak...Insya Allahusaha dan tawakal penting..

    Kulit Kering dan Menggelupas

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah... Kak Tun memang amalkan set anak pintar ni untuk anak2..

    Betul Ke Set Shaklee Dapat Mencegah Asma Dari Menyerang?

    BalasPadam
  18. pelaburan bijak untuk kesihatan anak-anak...tak rugi berbelanja untuk anak-anak

    turunkan bacaan kolestrol

    BalasPadam
  19. Selain madu, set ni memang wajib untuk anak-anak. Alhamdulillah, memang banyak khasiat dan kesannya.
    Jom Dapatkan Hadiah Comel Ini

    BalasPadam
  20. Omega suplemen wajib anak-anak untuk tingkatkan immun badan..

    BalasPadam
  21. Antara bajet yang mesti diperuntukkan untuk anak-anak

    Tingkatkan Kesihatan Jantung

    BalasPadam
  22. Mealshakes, multivitamin wajib untuk anak2 saya.

    BalasPadam