Isnin, 15 Disember 2014

Atasi Masalah Alat Sulit Berbau, Elak Suami Cari Lain

Assalamualaikum Wbt...
Alat sulit wanita @ faraj adalah satu tempat yang sensitif dan merupakan aset yang penting bagi wanita. Alat sulit kalau tidak dijaga dengan baik akan mengalami jangkitan kuman, masalah keputihan dan mengeluarkan bau yang busuk seperti "bau bangkai ikan" dan tidak menyenangkan. Masaalah faraj berbau ini sering dialami oleh wanita yang sudah berkahwin. Ada Sesetengan wanita yang mengalami masalah ini sehingga menjejaskan hubungan kelamin hingga suami pun cari lain...Betapa teruk kesannya kalau bahagian alat sulit @ faraj kita tidak dijaga. Maka kaum wanita semua sedarlah betapa perlunya penjagaan dibahagian alat sulit @ faraj dan perlu tahu cara untuk atasi masaalah alat sulit @ faraj berbau.


Punca Alat Sulit @ Faraj Berbau
  • Pemakaian panty liner dalam tempoh yang terlalu lama, mengaggu pengaliran udara disekitar faraj.
  • Memakan atau meminum jenis-jenis makanan atau minuman yang beraroma kuat seperti durian,petai dan sebagainya.   

  • Perubahan iklim di kawasan persekitarannya. Oleh kerana tempatnya yang tersembunyi, maka ia sentiasa berkeadaan lembab.(Suhu lembab faraj yang normal adalah antara 2 hingga 2.5 darjah celcius) Sekiranya lebih daripada itu, faraj akan mengeluarkan bau yang kurang sedap. Jika kurang pula faraj akan menjadi kering. Faraj yang lembap menjadi kegemaran kulat dan bakteria. 




Kesihatan faraj perlu dititikberatkan oleh wanita terutama sekali yang bergelar isteri. Jom kita tengok beberapa tips yang boleh kita amalkan untuk memelihara kesihatan faraj:
Antara Beberapa Tips Yang Baik Jika Di Amalkan

  1. Hindari pengunaan sabun, gel,shampu dan seumpamanya.Hanya gunakan air suam bersih bagi mencuci bahagian luar faraj, atau gunakan pembersih peribadi khas yang mempunyai pH3.8-4.2
  2. Semasa haid, gantikan tuala wanita setiap lima jam sekali bagi mengelakkan menjadi tempat bakteria membiak.Elakkan penggunaan yang lama. 
  3. Jangan masukkan jari atau benda keras ke dalam faraj walaupun dengan tujuan membersihkannya
  4. Bagi suami isteri bersihkan kemaluan terlebih dahulu sebelum melakukan hubungan intim bagi mengelakkan bakteria. Jangan terus tidur selepas melakukan hubungan intim, sebaiknya basuh dulu kemaluan selepas hubungan.
  5. Elakkan menyembur dengan air kedalam faraj ianya boleh menganggu keseimbangan flora bakteria didalam faraj dan boleh menyebabkan jangkitan
  6. Selalu keringkan dahulu faraj sebelum memakai seluar dalam dan elakkan memakai seluar dalam yang lembab untuk jangka waktu yang lama
  7. Hindari dari memakai bedak di kawasan kemaluan disebabkan partikel-partikel halus yang mudah terselit dicelah kulit boleh mengundang bakteria bersarang
  8. Gunakan alas seluar dalam(panty liner jenis unscented) dan yang mengalirkan udara untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan.Elakkan wangian dan pencuci antiseptik kerana perbuatan ini hanya akan memburukkan keadaan.
  9. Pastikan mencuci dubur selepas membuang"hajat"dilakukan dengan betul iaitu sapu dari depan tolak kebelakang,ini boleh mengelakkan bakteria di dubur seperti e coli atau cacing kerawit masuk kedalam lubang faraj atau kencing
  10. Cuba sedaya upaya untuk mengamalkan diet bersumberkan bakteria baik seperti yogurt, yakult, sayuran hijau, bendi sekurang-kurangnya sekali seminggu bagi menguatkan pertahanan tubuh dari diserang mikroorganisma patogen lain.
Semoga dengan tips yang telah saya berikan diatas itu boleh diamalkan selalu, tak susah pun kita nak buat, untuk kita juga kan. Sebab ianya sebagai rutin yang wajib kita buat seharian bagi menjaga kesihtan dalaman dan luaran kita. Bagi wanita, bukan sekadar tempek bedak dan calit lipstik je kat muka nak bagi cantik. Penjagaan dalaman lagi penting sebab bila dalaman sihat, secara automatik luaran kita nampak sihat. Bagi yang mengalami masaalah keputihan yang teruk, bau badan, vagina yang berbau..boleh amalkan Alfalfa.

Ramai kaum wanita yang bertanya tentang cara nak hilangkan keputihan yang teruk dan bau faraj yang busuk. Kadang-kadang ada yang cerita sampaikan suami complain sebab faraj berbau ketika nak bersama. Ada yang sampai suami tak jadi nak bersama sebab faraj mengeluarkan bau yang sangat busuk. Biasanya faraj yang mengeluarkan bau yang sangat busuk adalah disebabkan oleh keputihan yang teruk. Keputihan yang teruk tu terjadi sebab terdapat jangkitan kuman di dalam faraj. Benda ni kena ambil serius tau sebab jangan sebabkan perkara macam ni rumah tangga berkecai.Elakkan perkara seperti ini berlaku kepada kita, Jomm!!!!! kita mencegah ianya dari sekarang. 

Testimoni Pengguna Alfalfa: 

#TESTIMONI 1
testimoni alfalfa
#TESTIMONI 2 

# TESTIMONI 3



Alfalfa ini merupakan nutrien yang mempunya 1001 khasiat tau. Alfalfa boleh merawat masaalah faraj berbau dan juga keputihan. Setakat ni saya dapat feedback yang baik dari customer sebab kebanyakan dari mereka berpuas hati dan rasa gembira kerana tiada lagi masaalah faraj berbau dan keputihan. Kandungan yang terdapat dalam Alfalfa dapat membina ketahanan terhadap jangkitan dan menggalakkan pertumbuhan sel.
Apa yang paling best lagi Alfalfa ni, faraj atau vagina akan jadi ketat dan padat. Suami pun puji "Miss V" ketat macam anak dara gitu, Jadi suami pun bertambah sayang lah kalau kita pandai jaga dan setiap malam adalah malam pertama untuknya. Senyum sampai telinga encik suami jadi tak adalah timbul masalah suami nak cari yanh  lain lagi.... Hanya dengan Alfalfa Shaklee sahaja telah menjadi penyelamat rumahtangga.

ALFALFA COMPLEX

Berminat ingin dapatkan Alfalfa??? Boleh order sendiri gunakan Kad Kredit atau Kad Debit boleh hanya tekan di bawah. Jika nak buat order terus dengan saya pun boleh.



INGIN DAPATKAN PENJIMATAN BERGANDA DENGAN JADI AHLI??

Untuk dapatkan penjimatan berganda, anda boleh daftar sebagai Ahli Shaklee. Anda akan mendapat penjimatan sebanyak 15-30% jika daftar sebagai Ahli Shaklee. Untuk keterangan lanjut berkaitan pendaftaran keahlian, boleh terus hubungi saya.
H/P No: 012-3030144
ID Shaklee: 1069883
Blog: http://bazarvitamin.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/SupplementEShoppe
Instagram: isfzqsara
Fb: Arizamsi Liamsi 
Email: supplement.eshoppe@gmail.com

Anda BERMINAT NAK JADI AHLI SHAKLEE dan nikmati 
potongan hebat 15% - 30%

NAK TAHU CARA DAFTAR DENGAN SHAKLEE
Mudah sahaja hanya klik di sini:
Jemput Follow diblog saya untuk mendapatkan info2 tentang kesihatan

Pick Up/COD Area:
Cheras/Seri Kembanga/Putrajaya/Cyberjaya
&
Penghantaran seluruh Malaysia

Dapatkan pelbagai Supplement Shaklee sekarang!!!


**** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease****
 

3 ulasan:

  1. alfalfa bukan sahaja hilangkan keputihan, malah boleh beri kesan ketatkan otot vagina..jadi, setiap wanita patut ada ehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, memang banyak khasiat yang boleh didapati daripada alfalfa

      Padam
  2. Alfalfa telah banyak membantu mengatasi masalah wanita, setiap wanita memang harus mencubanya.

    BalasPadam