Rabu, 17 Disember 2014

Nak Kurus Selepas Bersalin, Suami Tegur Badan Dah Gelembung Macam Belon

Ramai di kalangan ibu-ibu yang lepas bersalin dan pantang risau kerana masalah berat badan yang melanda. Keinginan untuk kurus dan kembali kepada bentuk asal lepas bersalin membuak2. Mungkin masalah nak kurus dan kempis perut lepas bersalin ni tak semua yang hadapi namun sebilangan besar mengalaminya. Bagi yang mengalaminya pasti tercari-cari apa petua dan tips untuk kurus dan kempiskan perut dan segala spare part yang timbul selepas bersalin.Lebih-lebih lagi suami sendiri pun dah cakap gemuk...Aduss ini yang membuatkan nak kurus dengan cepat... 

Walaupun anda berniat dan berhasrat untuk mengambil apa2 supplement atau vitamin bagi membantu untuk kurus dengan lebih cepat, adalah amat-amat penting anda tahu bahawa cara yang paling baik adalah dengan mengetahui kalori yang diperlukan oleh badan setiap hari dan mengawal pemakanan dan aktiviti harian supaya kesan yang diperolehi kelak adalah kesan jangka panjang dan tentunya hadir bersama dengan kesihatan yang baik. Kurus secara sihat, itu yang sebetulnya.

Ramai di kalangan ibu-ibu yang lepas bersalin, sering mengeluh kerana sukar untuk mendapatkan berat badan seperti sebelum mengandung serta tercari-cari tips kurus selepas bersalin yang paling mudah untuk diamalkan. Dan keluhan ini berlarutan bukan sahaja hanya dalam tiga hingga empat bulan pertama, malah berpanjangan dan ada kalanya sampai mengandung anak seterusnya pun berat badan masih tak turun-turun lagi dan yang lebih menyedihkan bersambung pula sehingga anak seterusnya dilahirkan.
Memang kronik masalah ni ! Masalah sejagat ibu-ibu lepas bersalin...
Akibat daripada berat badan yang sukar nak turun dan tak dapat kembalikan bentuk badan kepada bentuk yang asal, ramai ibu-ibu yang tertekan dan stress dengan perkara ni. Lebih-lebih lagi bila mereka lihat kawan baik, orang sekeliling  kembali kurus dengan cepat selepas bersalin. kadang-kadang boleh buat stress bila memikirkannya. 
Selain risau dengan masalah berat badan yang susah nak turun, perasaan malu nak bercampur gaul dengan orang lain juga menjadi masalah besar. Rasa tidak yakin pada diri  dan sering merasakan diri sendiri dah tak cantik seperti dulu. Lebih-lebih lagi bila suami sendiri pun bagi gelaran gelembung macam belon, baju-baju yang cantik sebelum mengandung dah tak boleh nak pakai, Akibatnya, kita lebih gemar bersendirian daripada bergaul dengan rakan-rakan sekeliling. Kita mula menjauhkan diri daripada kawan-kawan HANYA kerana kita gemuk dan kita tak yakin dengan diri sendiri !.
Bila pulang ke rumah, perasaan tertekan tadi semakin bertambah bila si suami yang dicintai bergurau senda dengan menjadikan isu badan gemuk sebagi bahan gurauan. Walaupun kita tahu, suami tidak berniat nak kecilkan hati kita dan hanya sekadar bergurau, namun jauh di sudut hati, perasaan tertekan semakin menebal dalam diri. Kadang-kadang sehingga boleh mencetuskan pergaduhan dengan suami akibat perasaan tertekan yang dah tak terbendung lagi.
Jadi…. Bagaimana caranya untu kita selesaikan masalah ni? Macam mana caranya untuk kita kurus selepas bersalin dengan cepat?
Entri saya hari ini  dengan rasa gembira, nak berkongsi dengan anda semua, bebera tips mudah untuk kurus selepas bersalin dengan cepat. Ada 5 tips mudah yang kita boleh buat secara konsisten supaya suami kita tak lari dan cari perempuan lain..
Tips Untuk Kurus Selepas Bersalin

#1 Menyusukan Anak Secara Ekslusif
Ibu-ibu yang lepas pantang sangat beruntung sebenarnya, kerana anda masih dalam fasa menyusukan anak dengan susu badan. Saya galakkan untuk ibu-ibu meneruskan penyusuan susu ibu secara ekslusif sekurang-kurangnya selama 6 bulan. Menyusukan anak sangat-sangat membantu badan kita untuk membakar kalori dengan lebih cepat. Sebanyak 500 kalori terbakar sehari hanya dengan anda menyusukan si comel anda. Sangat mudah kan?

#2 Minum Air Masak yang Mencukupi

Pastikan anda konsisten dengan pengambilan air masak yang mencukupi setiap hari. Biasakan diri dengan menyukat jumlah air masak yang diambil. Paling mudah, sediakan air masak dalam botol 1 liter tu, senang nak kira kan berapa banyak dah minum air masak? Setiap 25kg berat badan kita memerlukan 1 liter air masak setiap hari. Jadi… kalau berat dah capai 60kg, tak ke dah 2.4 liter air masak kita kena minum?

#3 Jangan Tinggal Sarapan

Bagi anda yang masih belum tahu, pengambilan sarapan setiap pagi akan membantu meningkatkan kadar metabolisme dalam badan kita. Apabila kadar metabolisme meningkat, pembakaran tenaga akan berlaku lebih cepat dan lebih banyak kalori akan dibakar. Ramai yang miss perkarang penting ni. Skip breakfast tapi lepas tu masa lunch, makan sampai tak perasan orang kat sebelah.

#4 Lebihkan Pengambilan Serat seperti Sayur-sayuran dan Buah-buahan

Tips yang sangat selalu kita dengar kan? Memang tips yang sangat mudah sebenarnya. Setiap hari, pastikan pengambilan serat kita mencukupi dan kalau lebih lagi bagus. Senang nak membuang nanti..

#5 Amalkan Set Kurus Shaklee secara Konsisten

Pengambilan set kurus Shaklee secara konsisten selepas habis berpantang, memberikan kesan yang menakjubkan kepada ibu-ibu lepas bersalin. Banyak feedback yang telah kami terima daripada pelanggan-pelanggan yang dah mencubanya. 
Semoga dengan tips mudah yang saya kongsikan hari ni, dapat memberi manfaat dan membantu anda semua ibu-ibu lepas bersalin yang ingin kembali kelihatan lebih cantik dan lebih yakin terutamanya untuk tatapan suami sendiri. Dah dapat tips mudah ni, jangan lupa untuk amalkan ye. Semoga rumah tangga kalian bertambah bahagia selepas ini..

BAGAIMANA INGIN KURUS SELEPAS BERSALIN?

Shaklee boleh membantu. Dengan mengamalkan set turunkan berat badan Shaklee, anda boleh mencapai impian untuk mengembalikan berat dan bentuk badan yang diimpikan.



APA SHAKLEE BOLEH BANTU?

Dalam set turunkan berat badan Shaklee, terdapat beberapa supplement yang boleh diamalkan. Ringkasnya, ada 3 peringkat iaitu bakar, buang dan bina.


BAKAR LEMAK menggunakan Lecithin atau OmegaGuard
Lecithin mengecilkan (mengemulsikan) lemak jahat yang terapung dalam badan.
OmegaGuard membakar lemak jahat yang mendap sekian lama di dalam tubuh.

BUANG TOKSIN menggunakan Herb-Lax atau Alfalfa Complex
Herb-Lax sesuai untuk ibu yang mempunyai masalah sembelit dan tiada masalah dengan bekalan susu badan.
Alfalfa Complex sesuai untuk ibu yang ingin menambah susu badan disamping menurunkan berat badan.

BINA OTOT menggunakan ESP atau Cinch Mix Shakes
Ia merupakan sumber protein yang penting untuk mengelakkan kuit menggeleber dan menganjalkan kulit.
ESP sesuai untuk ibu menyusu badan. Ia dapat memekatkan susu badan dan membuatkan bayi cepat kenyang.
Cinch Mix Shakes mempunyai 3 perisa pilihan (Cafe Latte, Chocolate, Vanila).


Bagi anda yang ingin tahu lebih lanjut mengenai Set Kurus Shaklee, boleh terus hubungi saya untuk consultation. 

Berminat ingin dapatkan SET KURUS SHAKLEE??? Boleh order sendiri gunakan Kad Kredit atau Kad Debit boleh hanya tekan di bawah. Jika nak buat order terus dengan saya pun boleh.



INGIN DAPATKAN PENJIMATAN BERGANDA DENGAN JADI AHLI??
Untuk dapatkan penjimatan berganda, anda boleh daftar sebagai Ahli Shaklee. Anda akan mendapat penjimatan sebanyak 15-30% jika daftar sebagai Ahli Shaklee. Untuk keterangan lanjut berkaitan pendaftaran keahlian, boleh terus hubungi saya.
H/P No: 012-3030144
ID Shaklee: 1069883
Blog: http://bazarvitamin.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/SupplementEShoppe
Instagram: isfzqsara
Fb: Arizamsi Liamsi 
Email: supplement.eshoppe@gmail.com


Anda BERMINAT NAK JADI AHLI SHAKLEE dan nikmati 
potongan hebat 15% - 30%


NAK TAHU CARA DAFTAR DENGAN SHAKLEE
Mudah sahaja hanya klik di sini:
Jemput Follow diblog saya untuk mendapatkan info2 tentang kesihatan

Pick Up/COD Area:
Cheras/Seri Kembanga/Putrajaya/Cyberjaya
&
Penghantaran seluruh Malaysia

Dapatkan pelbagai Supplement Shaklee sekarang!!!


**** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease****

Tiada ulasan:

Catat Ulasan