Khamis, 12 Februari 2015

Cara Atasi Masalah Ruam Lampin Pada Bayi


Ruam Lampin

Para ibu-ibu yang mempunyai bayi dan anak-anak  kecil pasti akan menjadi risau bila anak-anak mengalami masalah ruam lampin ini....disini saya ingin berkongsi pengalam saya sendiri tentang masalah ruam lampin. Masalah ruam lampin ini berlaku disebabkan oleh ketidakserasian kulit bayi dengan drypes, lambat menukar drypers @ lampin pakai buang yang digunakan pada bayi @ anak-anak kita, Bayi terlalu kerap membuang daripada kebiasaannya, masalah ini yang akan menyebabkan akan timbul ruam atau bintik-bintik merah di sekitar bahagian kulit punggung dan bahagian hadapan.

Risau dan kesian, kerana tak sanggup melihat baby @ anak-anak kecil menangis yang teruk setiap kali terkena air apabila ingin mencuci di bahagian punggung dan dan bahagian hadapan melecet sangat teruk...dah bermacam-macam cara cuba dengan meletak bedak anti-kulat di bahagian punggung, tapi masalah masih tidak selesai juga...Sehingga saya telah di perkenal oleh seorang kawan saya tentang produk shaklee yang telah ramai maenjadi pilihan para ibu-ibu bagi merawat masalah ruam lampin pada anak-anak mereka. 

Malah produk ini bukan sahaja untuk ruam lampin sahaja, tapi sesuai juga kalau anak @ orang dewasa yang terkena gigitan nyamuk pun boleh di gunakan juga. Nama Produk yang di maksudkan ini adalah HERBAL BLEND MULTIPURPOSE.

Krim ini sesuai digunakan untuk penggunaan jangka masa yang panjang kerana tiada memberi kesan sampingan kepada pengguna kerana produk ini di buat daripada 100% daripada  sumber tumbuhan semulajadi tanpa menggunakan bahan kimia...

Apakah Kandungan Herbal Blend Multipurpose Yang Boleh Membantu Merawat Ruam Lampin???

1) Kandungan ekstrak Rosemary dalam herbal blend ini ia bertindak sebagai anti bakteria untuk melawan jangkitan kuman. Kulit bayi @ kanak-kanak yang melecet boleh menyebakkan jangkitan kuman jika dibiarkan, Jadi dengan sapuan krim Herbal Blend ini dapat menyelamatkan keadaan kulit bayi. Serta khasiat rosemary boleh merangsang pembaharuan sel kulit dan memperbaiki kulit yang sensitif. 


2) Kandungan ekstrak Chamomile. Chamomile berfungsi sebagai untuk meredakan keadaan pada kulit. Ia bertindak sebagai anti-keradangan pada kulit yang kemerahan terjadi akibat daripada ruam lampin. 


Ruam Lampin ini mestilah dirawat dengan segera, jika ianya tidak dirawat akan merebak dan menyebabkan masalah serius yang memerlukan rawatan segera. tak sanggup lagi untuk mendengar tangisan bayi yang menahan kesakitan apabila terkena air. 

Apakata Pengguna HERBAL BLEND MULTI PURPOSE

TESTIMONI 1

TESTIMONI 2

TESTIMONI 3



RM27.50

Ingin membeli melalui ONLINE menggunakan kad kredit@debit hanya klik di bawah: 
Klik di sini>>Saya Mahu Herbal Blend Multi Purpose
@
 Anda Boleh Hubungi Saya 


H/P No: 012-3030144
ID Shaklee: 1069883
Blog: http://bazarvitamin.blogspot.com 
Fb Page: https://www.facebook.com/bazarvitamin.blogspot.com
Instagram: isfzqsara
Fb: Arizamsi Liamsi 
Email: supplement.eshoppe@gmail.com



Anda BERMINAT NAK JADI AHLI SHAKLEE dan nikmati 
potongan hebat 15% - 30%


NAK TAHU CARA DAFTAR DENGAN SHAKLEE
Mudah sahaja hanya klik di sini:
Jemput Follow diblog saya untuk mendapatkan info2 tentang kesihatan

Pick Up/COD Area:
Cheras/Seri Kembanga/Putrajaya/Cyberjaya
&
Penghantaran seluruh Malaysia

Dapatkan pelbagai Supplement Shaklee sekarang!!!


**** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease****

4 ulasan:

  1. Kesian kan kalau bayi kecil kena ruam lampin. huhuu..kmbukan hanya ruam lampin, macam2 boleh cover kan. multifunction...confirm menang memakainya ^_^

    JommSihatDanCantik -> COQHEALTH SHAKLEE TERBAIK DI PASARAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, x sanggup nak dengar tangisan diaorang nie,Herbal Blend memang 1001 kegunaan..daripada baby hingga dewasa boleh menggunakannya.

      Padam

  2. Bagi merawat ruam lampin, ada satu petua yang boleh kita amalkan. Untuk pengetahuan semua, ruam lampin disebabkan oleh alahan kulit kepada keasidan air kencing atau bahan-bahan yang terkandung di dalam pamper. Untuk mengelak masalah ini, bayi tidak galakkan memakai pampers, sebaliknya pemakaian lampin kain sangat dialu-alukan kerana ia tidak mengandungi sebarang bahan kimia. Lampin kain yang telah basah, sebelum dicuci kita bolehlah meneutralkan asid yang terkandung di dalam lampin kain dengan merendamkannya di dalam air cuka yang telah di cairkan selama 5-10 minit sebelum dibasuh. Insya Allah kesannya lebih efektif.

    BalasPadam
  3. Tips yg sangat berguna juga daripada Dr Akhbar ni ya

    BalasPadam